zaterdag 16 maart 2013

Achterkanten

Er is veel gedaan de afgelopen weken.
De stoelen uit het vorige bericht zijn vaak door mij gebruikt.
Het jammere is, dat ik voorlopig geen eindresultaten kan laten zien.
De nieuwe quilts gaan naar verschillende tentoonstellingen.
Ik heb erg mooie vooruitzichten.
Eind april Karlsruhe, de maanden november en december 2013 bij
de Heerder Historische Vereniging
en jaja, juni 2014 tijdens het Quiltfestival in Groningen.
Van de Art Nouveau quilt wil ik graag 
het maak-proces helemaal met jullie delen.
Daar kan ik al wel iets van laten zien.
Het theezakjesgezicht is af.
Ziet er nu zo uit.


De rest komt in volgende berichten.

De Hollandse Bruiden zijn ook af.

De dames hangen boven aan de trap op de overloop.

Jullie mogen hen onder de rokjes kijken.
Ik heb beneden een foto genomen.
Krijgen jullie toch een indruk.
Het werkelijke resultaat laat ik voor het eerst in Karlsruhe zien!!

Ik heb foto's genomen van de achterkanten van enkele quilts.
Vanaf mijn eerste quilt, krijgt de achterkant evenveel aandacht als de voorkant.
Ik vind het gewoon fijn om ook een mooie achterkant aan een quilt te geven.
"Wie ziet dat nu?", zullen velen van jullie denken.
Ik denk heel weinig mensen, maar ik zelf zie de achterkant heel vaak.
En ik geniet er dan heel erg van wanneer die kant ook mooi en netjes afgewerkt is.

Zo ziet b.v. de achterkant van "Labyrinth" er uit.



Van het label mag ik ook graag veel werk maken.



De achterkant van "Hollandse Bruiden".


En het label van die quilt.



Ik ga nog even door hoor.
Vind je het niks, deze achterkanten, dan gewoon dit blog wegklikken!!!!!

" De kracht van Moeder Aarde" ziet er zo uit, meteen ook het label.
Ik gebruik vaak oude dekbedovertrekken voor de achterkant.
Die zijn door het vele wassen vaag van kleur en lekker soepel.







Mijn achterban zegt altijd, "Constructie mag gezien worden".
In ons huis ligt de ringleiding van de verwarming boven.
Dit vanwege stenen vloeren door de gehele benedenverdieping.
De verwarmingsbuizen lopen dan ook in onze woonkamer recht langs de ramen naar boven.
Gewoon in het zicht!!!
Keurig recht, netjes geschilderd, staat prima, het stoort ons niet!!
Het gezegde van mijn achterban laat ik doorwerken in de achterkanten van mijn quilts.
Je mag zien hoe ik werk.
Ik probeer dat heel netjes te doen, werk knoopjes zo goed en kwaad als het kan weg, maar soms lukt dat niet, dan zie je ze gewoon.
Ook hecht ik gewoon zichtbaar af, kleine nette steekjes.
De ophanglussen zet ik vast met een flanelsteek.
Soms zelfs met garen in een heel andere kleur.
Ik vind het wel iets hebben op deze manier.

Nog een achterkant met het label.



Deze zijn van "Een bijzondere vriendschap".

Ik vind de borduursoftware die bij mijn naai en borduurmachine hoort best moeilijk in gebruik.
Om te oefenen ontwerp ik labels en borduur die dan uit.
Ondertussen lukt het aardig met die software.

Ik schotel jullie er nog een voor. Komt ie.



Op deze achterkant is zelfs een heel gedicht geborduurd!!
Moeilijk te lezen, moeilijk een goede foto van te maken.
Het is de achterkant van "Sporen"
Van sommige achterkanten zijn de voorkanten te zien in het intervieuw in "Quilt en Zo"en "Patchwork Professional".

Dit lijkt mij wel genoeg voor dit weekend.
Ik heb zo maar enkele quilts die voorhanden lagen genomen.
Echt waar, alle achterkanten zijn op deze manier gemaakt.
En....kom je deze quilts ergens tegen tijdens een tentoonstelling.......?
Van mij mag je heel voorzichtig, wel met schonen handen, een tipje oplichten om die achterkanten "in het echt" te zien.

Een fijn weekend, doe alles wat je doet met plezier!!
Tjuus.




3 opmerkingen:

christina zei

wow, wat een lang bericht. Je hebt zeker niet stil gezeten. Maar het goede nieuws is dat we elkaar dan zeker gaan ontmoeten volgend jaar tijdens het qttvhn

Emmy zei

kunst werken ja zelfs de achterkanten mooi Willy

Ellen zei

Ik ga alles bewonderen in Groningen,maar je poppen quilt vind ik vanaf de onder rokjes kant al prachtig!!
Groet Ellen