zaterdag 5 maart 2011

Belofte maakt schuld



Dit is 't ie dan, mijn gebreide rok.
Het was een hele verkleedpartij vanmorgen.
Dat valt echt niet mee om jezelf op de foto te krijgen.
En dan ook meteen die rok charmant in beeld.
Van alles heb ik geprobeerd, buiten, binnen, met de zelfontspanner, voor de spiegel.
Het leek nergens op.
Dus de rok(ken), ja, ja, ik maakte er 2!!!!!
op de vloer gelegd en zo maar een foto gemaakt.

Dat dragen en fotograferen moet echt door iemand anders worden gedaan.
Die iemand, heel veel iemanden, is/zijn er wel, maar nu deze morgen even niet.


Het was trouwens hier afgelopen week wel de zoete inval. Ik heb eigenlijk niets handwerkerigs gedaan.
Een paar steekjes gebreid, dat was het wel zo ongeveer.
Veel aanloop gehad, altijd leuk.
Heel veel koffie gedronken, niet altijd zo leuk.
Maar het is zo gezellig om even met je bezoek lekker te gaan zitten en bij te praten!!

Er was ook "echte visite"!!!!
Een hele dag lang, tot in de avond.
waren hier.
Dat zijn mooie dagen, waarop wij elkaar veel laten zien en daardoor elkaar inspireren.
Nu had ik geen inspiratie uit te delen.
Ben eerst bezig alles wat onder handen is af te maken en het labyrint moet nog een paar weken geheim blijven.
 Maar Emmy is bezig met een sneeuwmannenquilt, oei, oei, oei, daar gaan mijn vingers wel van jeuken hoor!!!
Sandra had iets met klaprozen in een heel aparte techniek.
Dunne lagen over elkaar heen.
Geen vulling, ruwe randen.
Daarvoor moet je bij Sandra zijn hoor, die probeert van alles en nog wat uit.
Wij (lees Emmy en ik) profiteren daar nogal eens van

                       Dit is de andere rok.
Ze dragen heel fijn.
Blijven goed in vorm omdat ik ze gebreid heb met sokken garen.

Wanneer ik ze draag, en dat is heel vaak, (zo lekker warm!!!) krijg ik altijd reacties.
Bijna niemand geloofd, dat ik ze zelf, met de hand heb gebreid. Het gaat echt vanzelf, lekker in de stoel brei je zo een eind weg.
Het zijn banen met verkorte toeren.
Die banen naai je netjes aan elkaar.
Ik deed dat steeds wanner ik weer een eindje had gebreid.
Dat scheelde veel telwerk.


De rood/oranje is gebreid van Kureyon Sock Yarn van Noro.
De blauw/turquoise van Drops Delight. Beide garens zijn eigenlijk sokkenwol., hebben een polyamide toevoeging waardoor de draad sterk is.
Het patroon komt uit Noro, the world of nature, vol. 26.

Zo, hiermee is een belofte ingelost en ga ik aan het klossen.
't Is zaterdag en er liggen 10 geknipte klosjes klaar.
Wanneer deze vandaag af komen, ligt mijn aantal
"klosjes-af"
 op 100, bijna de helft.

Heel veel plezier bij alles wat je doet,
tjuus.


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige rokken Willy! Het lijkt me echt heel veel werk, zelfs voor iemand als jij, die vaak breit. Ik vind vooral de asymmetrie erg mooi!

Jan zei

Very cute skirts and I'll bet they are nice and warm.

Willy zei

Tineke, nu wuif je mij teveel eer toe.
De foto's zijn vertekend, de rokken zijn niet asymetrisch.
Ik ben dan ook een amateurfotograaf. Zag pas na jouw reaktie hoe scheef ze op de foto staan.
Weer iets om aan te werken: beter fotograferen!!

ina zei

De rokken STAAN ook erg mooi, ik zou bijna willen dat ik goed kon breien.

Rubato zei

Prachtige rokken!
Hoop ze snel in "het echt" te zien.

Anoniem zei

geweldige rok. wil er ook nog een maken, maar ben nog met een trui van Kaffe Fasset bezig. twee eigenlijk. de wol van Noro vind ik echt prachtig.