zaterdag 26 februari 2011

10 en het labyrint

Deze week heb ik 10 klosjes gemaakt.
Vandaag alle 10 en dat is voor op 1 dag best wel veel.
Gewoon lekker in de stoel, dus niet terwijl ik eigenlijk met iets anders bezig was.
Vertelde ik vorige week heel trots dat er 20 waren gemaakt, las ik even later bij Tineke, dat zij soms wel 30 !!!, ja, ja, 30 klosjes maakte in een week. Er zelfs vroeg voor op stond.
Baas boven baas.......
Tot nu toe kom ik niet verder dan 20 in 1 week.
Maar bij mij zijn nu ondertussen 90 klosjes af.
Ik wil zo graag beginnen met het aan elkaar zetten, maar daar moet ik echt geduld mee hebben, 
dat is beter van niet, lees hier  maar waarom.
Maar wanneer er weer 10 af zijn, dan leg ik ze even aan elkaar op tafel, om alvast schik te krijgen van het eindresultaat.

Zo houd ik de moed er in!!!

Deze week is de meeste tijd gaan zitten in het labyrint.
Dagen lang aan gewerkt.
De quilt is bijna af en wanneer ik er naar kijk zie ik er niet af, hoeveel uren en dagen aan tijd ik daar in heb gestoken.
Het wordt echt tijd om deze quilt af te hebben, want ik kan er maar geen eind aan breien.
Nou ja, breien....ja eigenlijk ook wel, want er zitten enkele gebreide stukjes in!!

En zomaar, zonder dat ik dat bedoelde, kwam er een klein labyrintje tevoorschijn...
Geborduurd met garen gekocht in Birmingham.
Wat een moeilijk garen is dit om mee te werken.
Het stroopt op, breekt bij het oog van de naald af, de prachtige glans, waar ik zo op was gevallen toen ik dit garen zag, verdwijnt na een aantal steken, enz, enz.
Maar ik vind het nog steeds een prachtig garen, heel mooi van kleur en op dit garen is de rest van mijn quilt afgestemd.
Niet zo snugger, maar daar had ik geen weet van toen ik de stoffen ervoor ging verven.

Zien jullie meteen een detail.

Na 18 maart komen alle labyrintquilts in volle glorie op onze bloggen!!!
Ze zullen heel verschillend zijn.
Ik weet hoe het altijd weer een verrassing is wanneer we het eindresultaat van een opdracht aan elkaar laten zien. Dus verheug je er op, ik doe dat in ieder geval wel.

Gisteren bezocht ik met mijn vriendin Bep de handwerkbeurs in Zwolle.
Heel druk, maar o zo de moeite waard.
Heel lang rondgelopen, zoveel moois gezien.
Ook dingen gekocht, maar daarover kan ik niets vertellen.
Het worden kadootjes voor iemand en die iemand leest mijn blog.
Ik wil heel graag dat het een verrassing blijft.
Moeilijk hoor, want het zijn toch leuke materialen en ik ga er toch mooie dingen van maken!!!!!

Ik kreeg heel veel reakties op mijn gebreide rok.
Gebreid van Noro sockyarn volgens een Noro patroon.
Misschien kan ik daar morgen, of anders volgende week meer van vertellen.....
.....van die leuke rok.
Daar heb ik nu al (voor) plezier van.
Ook voor jullie allemaal :
Veel plezier bij alles wat je doet.
Tjuus.









4 opmerkingen:

Rubato zei

Hoi Willy,
Mysterieus verhaal voor een niet-handwerker.
Maar het resultsast is vast weel mooi.
Groetjes,

Anoniem zei

Wat ben ik blij dat jij met je blog begonnen bent ...zo leuk om te lezen! Dat labyrint maakt me steeds nieuwsgieriger. Deze week moet ik de mijne nog tunnelen en dan mag hij op reis... ik verheug me er enorm op!

ina zei

die rok is ook prachtig en je quilt wordt vast ook heel fantastisch.

Rubato zei

Over "die klosjes" moet je onder het wandelen eens wat vertellen.
Voor mij zijn klosjes houten dingen waar gaen op zit.
Ik wacht af. Groet.