zaterdag 12 februari 2011

Het is zaterdag en het regent.....

Het is zaterdag en het regent.
Dit zie ik vanuit mijn keukenraam. In die keuken ruikt het heerlijk naar een zelfgebakken brood, met rozijnen, appel en noten. Ik denk, dat het door die appel zo lekker ruikt!!!
Een uitgelezen dag dus om met klosjes bezig te zijn.
 Vanmorgen de mand met restjes stof maar eens tevoorschijn gehaald. Getekend, geknipt.
Na 2 uren lag er een miezerig stapeltje op mijn naaibureau.....
Nu geef ik vaak het advies:
Doe wat je doet met plezier!!!!
Zo heb ik mijzelf vanmorgen ook toegesproken en zie daar, met de radio op de achtergrond, (altijd radio 2), de regen kletterend op het raam, lekker warm dicht bij de verwarming....
er liggen weer 10 geknipte klosjes klaar!!
Maar, ik kwam aldoende wel tot de ontdekking dat ik mijn plan om alles meteen aan elkaar te naaien, moet bijstellen.
Voor de achtergrond gebruik ik een wit gekreukt linnen. Daar had ik een hesje en een langebroek van gemaakt. Nu veel te groot, dus zeer geschikt om de schaar in te zetten en als achtergrondstof te gebruiken.
Het hesje is al verknipt, nu een begin gemaakt met de broek. Het is wel een geluk, dat het een ruime maat was en ik lange benen heb, dus veel stof!!!
Maar toch ben ik bang, dat er kielekiele genoeg van zal zijn.
Stel je voor, ben je bijna op de helft en dan merk je dat er te weinig "been" over is om alle klosjes die gekreukte achtergrond te geven.
Dus nu toch maar braaf, eerst alle 220 klosjes en...........
 dan begint dat hele leuke werk om alles aan elkaar te naaien.
Vroeger op school had ik een leraar die altijd zei:
'Uitzonderingen bevestigen de regel".
Ik maak voor mijn achtergrondstof-"probleem" nu maar de regel:
"Plannen worden gemaakt om bijgesteld te worden".

Ondertussen is het brood gesneden......
hmmmmmmm....voor vanavond!!!!!
Tjuus en veel plezier bij alles wat je doet!!!!

3 opmerkingen:

Rubato zei

Hallo Willy,
Dat brood ziet er fantastisch uit.
Jammer dat de computer geen geur af geeft.

ina zei

hmmmmmmmmmmmm, lekker.
ik heb vandaag ( met net zoveel regen op de achtergrond ) gebruikt om mijn werkkamer op te ruimen, ben ongeveer halverwege nu.
hoop dat je genoeg "been" hebt voor je achtergrondlapjes.

Anoniem zei

Het is ondertussen zondag, nog even voor het naar bed gaan, na een avonddienst nog even kijken of je nog iets nieuws hebt, zou ik graag in dat lekkere broodje happen.Ik hoop dat je er morgen lekker van eet.gr. BeBe.