zondag 27 januari 2013

"Hollandse Bruiden"

Deze foto heb ik al eens eerder geplaatst. Het zijn witborduurwerken die ik maakte voor een online cursus bij
Tijdens het borduren hiervan dacht ik vaak, je zou er zo een bruidsjurk van kunnen maken.
Toen ik na lange tijd het bloggen weer oppakte, had ik in de periode daarvoor gewerkt aan deze witte werken.

Ik vond het fijn om alleen met wit bezig te zijn, die kleur gaf veel rust.
Aldoor bleef ik aan die bruidsjurk denken.
En ik heb deze witte werken gebruikt voor 3 quilts.
Het zijn lange, smalle quilts geworden en op elke quilt komt een pop.
Witte poppen en zoals zo vaak bij mijn poppen, dragen zij klompjes.
                   

Dan kom je al snel op de naam:
"Hollandse Bruiden".



Dit project nadert het eindstadium.
Veel werk, maar alle moeite waard geweest.
Ze gaan mee naar Karlsruhe, eind april dit jaar.

Wat ligt er nog meer op mijn designvloer?
Ik werk in een klein kamertje boven.
Daar staan 2 stevige bureau's, waar ik aan werk.
Er is goed daglicht en ook gebruik ik een daglichtlamp.
Er is geen plaats voor een designwall.
Veel ruimte wordt opgevuld door boekenplanken, boordevol boeken, dozen met garen en alles wat je zoal gebruikt tijdens het werken aan een quilt.
Ook is een deel van de muren schuin, daar kan je helaas niets op kwijt.
Ik leg dan ook altijd alles waar ik van een afstand naar wil kijken op de vloer.
Mijn designvloer!!!!!!


De Art Nouveauquilt ligt de afgelopen weken op deze designvloer.
Ik vorder daarmee gestaag, het lukt allemaal geweldig naar mijn zin.
Het is bijzonder fijn, om met kleine stukken te werken.
Gemakkelijk in de hand en onder de machine. 

                         Voor het quiltwerk maakte ik een patroon.
Op een A 4-tje teken ik een quiltontwerp.
Dit vergroot ik op mijn pc en knip het patroon uit.
Voor lange rechte lijnen neem ik schilderstape, lekker strak! 



Met kleermakerskrijt geef ik de lijnen aan en dan kan de pret beginnen.
Vrij machinaal quilten.
Dit is het resultaat.






Vandaag het een en ander met verf, vliesofix ( goud geverfd) en embossing toegevoegd.
Nu begint het handborduurwerk, voor mij het allermooiste deel van een quilt.
Natuurlijk laat ik verdere vorderingen van de Art Nouveauquilt zien.
dus....wordt vervolgd!!



4 opmerkingen:

christina zei

Dat witwerk van jou is helemaal top. Daar houd ik heel erg van.

Maar ook jouw art-nouveau quilt wordt een plaatje. Je bent weer lekker bezig.

Anoniem zei

Hele week geen tijd gehad om je blog te bekijken, zie nu weer hoe mooi je weer een artikel geplaatst heb, wat ben ik toch bevoorrecht dat ik zo dicht bij je woon, en je meest quilts heb zien ontstaan, gr, Bep

Nienke zei

Van beide werken straalt het oog voor detail en de liefde voor het handwerk af, ik vind ze allebei prachtig!

Anoniem zei

Lieve Wandelvriendin

Wat heb je dat toch weer prachtig gedaan.
Ik heb heel veel bewondering voor jou werk.
Wat ben je toch een bijzonder mens.

Gr.Jansje