zondag 6 januari 2013

Paars

Paars......
is mijn lievelingskleur..........

Tenminste.......
Voor van alles wat ik maar op kan noemen,
bijvoorbeeld
voor bloemen,
voor kleding,
 voor ons interieur,
in heel veel van mijn quilts komt deze prachtige kleur voor....

 Gisteren werd deze envelop bezorgd,
met een mooie paarse rand.....


Maar deze kleur paars bevalt mij niet!!!!!!!


Op 23 november vorig jaar reed ik met mijn parelgrijze 2CV-6 door het prachtige plaatsje Wilp.
Ik was op weg naar Zutphen, samen met iemand waarvoor ik een verjaarscadeautje ging kopen.
Ik had zelf een tijdje daarvoor zo'n bloemen popje gekocht, een viooltje. ( mijn lievelingsbloem)
Zij vond dat zo'n schattig popje, wilde het wel voor haar verjaardag, dus reden wij samen gezellig naar Zutphen, daar is een winkeltje waar je veel van deze leuke bloemenpopjes kan kopen.
Al buiten het centrum van Wilp, een rustige weg, maar nog wel bebouwde kom, zag ik een flits.
Ik dacht nog even aan onweer, bliksem.
Maar de zon scheen, het was prachtig weer.
Toen kreeg ik het door....ik was geflitst!!!!
Ik, altijd volgzaam, doe alles volgens de wet, geflitst.
Ik reed 59 km, waar je maar 50 km maar rijden.
Mijn bijna 27 jaar oude autootje geeft niet meer goed de snelheid aan.
Kan ook niet meer na zoveel jaren trouwe dienst.
Een wonder dus, dat ik nog nooit eerder zo'n envelop met paarse rand in de brievenbus kreeg.

Op de foto een viooljtes- en korenbloempopje, de laatste kocht ik voor mijzelf.

Het viooltje werd dus een duur cadeautje.
Het korenbloempopje maakt veel goed.
Ze hangt dichtbij waar ik altijd zit in de huiskamer.
De bekeuring is betaald en ligt als eerste in de map
"Betaalde rekeningen 2013".
Ik hoop dat ik snel nieuwe rekeningen kan toevoegen, zie ik die bekeuring tenminste niet meer.....

Ik kruip maar weer eens dicht bij dat blauwe popje, met wat quiltwerk.....
Tjuus.




Geen opmerkingen: